reklama

Miesto, kde zima hreje

Moje bosé nohy na ľade netrpezlivo prestupujú. Mrznem. Stojím tu oblečená len v plavkách a teplomer na drevenici ukazuje nepekných - 26 stupňov Celzia. Ani trochu sa mi to nepáči. Podľa bielovlasej Fínky je teraz ten správny čas.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

Zimu spokojne nechávam za sebou a tvár mi mizne v oblaku pary. Čochvíľa aj celé telo. Miestnosť vonia páliacim sa drevom a vlhkosťou. Sauna vo Fínsku po storočia slúžila ako miesto spoločenských stretnutí. Spája sa ňou takmer každá oslava či sviatok. Preto sa nemožno diviť, že aj Vianoce v domove Santa Clausa končia saunovaním. Tak sa pokojne môže stať, že namiesto darčekov si odnesieš nepríjemný pohľad na svojho nahého dedka sediaceho po tvojej pravici.

 „Ja som v jazere už bol, dokopy trikrát. Je to ako znovuzrodenie, akoby si tam zanechal všetko zlé a vynoril sa ako nový človek,“ prednesie holohlavý chlapec z Nemecka. To sa mu to hovorí, jeho vlasy nemajú podobu roztápajúcich sa cencúľov. Voda vyliata na horúce drevo zasyčí a teplota v miestnosti sa opäť zvyšuje. Teraz ma vyhrieva viac ako 60 stupňov Celzia.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Ťažký horúci vzduch zamieňam za ostrý studený. K zamrznutému jazeru to je ešte pár metrov po klzkých drevených paletách. Do jazera sa neskáče. Mohlo by sa stať, že by sa človek pod ľadom stratil a nenašiel otvor von. Mohlo by sa stať, že by sa už nikdy nevynoril. Hádam na jar by ho kdesi v okolí jazera našli. Pokiaľ by sa samozrejme nestal potravou pre rybičky, ktoré odmietajú hibernovať. Do jazera sa zostupuje po rebríku. Amen.

Myslím na všetkých svätých a DiCapria v Titanicu, ked štvorstupňová voda zaleje moje nohy inscenujúc útok tisícich ihličiek. Adrenalínový výkrik sa vyderie aj z mojich hlasiviek, ale to sa mi už tvár ponára pod vodou. Na svete som len ja a zima a neuveriteľné ticho. A pálčivá bolesť ma poháňa rýchlo naspäť do bezpečia. Posledný schod a ja prezentujem falošný úsmev do Erazmáckej kamery. Zopár sekúnd pretkaných nadávkami, ale už sa netrasiem. Moje bosé nohy na ľade neprešľapujú. Prejdú dalšie sekundy a mne je teplo. Skutočne teplo. „Tak čo ideme ešte raz?“ opýtam sa z nepochopiteľných dôvodov. 

Zuzana Kalvosterova

Zuzana Kalvosterova

Bloger 
  • Počet článkov:  2
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Som taká tá veselá kopa, veď to poznáte. Keď niekto práve nemá dobrú náladu, asi by ma naradšej trafil stoličkou do tváre. Okrem tejto pasívne negatívnej vlastnosti som ešte študentkou literatúry a žurnalistiky. Píšem recenzie, poviedky, ak sa pošťastí román na pokračovanie a samozrejme reportáže. K tomu všetkému hrdo pridávam vášeň pre cestovanie a nové zážitky!Ďakujem za komentáre a kritiku! :) Zoznam autorových rubrík:  NezaradenéSúkromné

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Zmudri.sk

Zmudri.sk

3 články
Juraj Karpiš

Juraj Karpiš

1 článok
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
Matúš Sarvaš

Matúš Sarvaš

3 články
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu